Pensijilan Exfuze Seven Plus Classic



KKM Letter | Sijil Halal | Sijil AJL
 KKM telah mengklasifikasikan Exfuze Seven Plus Classic sebagai bukan ubat dan tidak dikawal oleh Pihak Berkuasa Kawalan Dadah PBKD 

Produk Exfuze Seven Plus Classic adalah halal, disahkan oleh ISA (Islamic Services od America) yang diiktiraf oleh JAKIM. 

Syarikat Exfuze juga berdaftar dengan AJL dan beroperasi secara sah.

-------------------------------------
 BSCG adalah sebuah badan yang menguji sesuatu produk itu bebas dari dadah. Memandangkan pasaran supplement @ makanan sampingan adalah sangat menggalakkan, maka ada pengeluar yang memasukkan dadah bagi tujuan memberi kesan segera kepada pengguna.
Exfuze disenaraikan sebagai salah satu brand antara 30 brand lain diseluruh dunia yang bebas dari sebarang unsur dadah. Ujian ini sangat jelas memperlihatkan Exfuze serius dalam industry makanan kesihatan dan membolehkan atlit profesional mengamalkan Exfuze.
Sila rujuk: www.bscg.org

Program Pembangunan Atlit Exfuze<-klik sini

  -------------------------------------

Ujian CAP-e assay
Penerangan dari botanis Exfuzehttp://youtu.be/q7foIx-DQLw
Ujian CAP-e ialah ujian bagi menentukan kadar penyerapan dan keberkesanan biologi sesuatu produk yang mengandungi anti-oksida. Ujian ini juga menunjukkan tahap kemampuan sesuatu produk melindungi sel-sel hidup dari kerosakan akibat proses pengoksidaan.
Sila rujuk: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18717566

 -------------------------------------

Ujian ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity)
Ujian ORAC adalah satu piawai yang disarankan oleh USDA, ia digunakan untuk mengukur kandungan anti-oksidan bagi sesuatu jenis makanan / produk.
Kata mudah bagi ORAC ialah ujian yang mengukur tahap anti-oksida sesuatu produk. Kandungan anti-oksida yang tinggi adalah petunjuk kepada produk yang boleh dipercayai dan diyakini berkesan.
USDA menyarankan orang ramai mengambil makanan/minuman yang mengandungi ORAC 3000-5000 unit setiap hari. Dan hakikatnya, 80% populasi hanya mengambil kurang dari 1000 unit ORAC setiap hari. 5 sajian sayur yang disarankan USDA hanya membawa kepada 1750 unit ORAC, masih terlalu sedikit.
Ujian ORAC yang dijalankan keatas produk Exfuze Seven Plus Classic menunjukkan kadar setinggi 50,000 unit per liter. Jauh meninggalkan keputusan ORAC dari beberapa jenama terkenal yang semuanya hanyalah jus, dan EXFUZE diekstrakkan. 

 -------------------------------------


thumbnail
About Writer

Tel/SMS/Whatsapp: +6019-6902909 @ +6019-2509487 Ahli, pengedar, business coach. Blog informasi tentang Exfuze Seven Plus Classic dan peluang perniagaan di serata dunia.

0 comments